Pewnie wiele osób zastanawia się nad tym kim tak naprawdę jest trener biznesu. Jak będzie wyglądać jego sylwetka i czym będzie się zajmować? Takie pytanie pojawia się dość często i rzeczywiście warto się zastanowić nad tym jak wygląda kwestia pracy trenera biznesu. Jakie ma zadania do wykonania i w jaki sposób może je realizować.
Trener, który będzie szkolił powinien być dobre nastawienie, liczy się jego uśmiech a także należyty kontakt. Ubiór może być bardzo ważnym dodatkiem, który będzie budował jego wizerunek. Lecz jedno wypowiedziane zdanie mogło zmienić wszystko. Chodzi o słowa: prowadziłem wiele biznesów, ale ani jeden mi się nie udał. Takie stwierdzenie w jednym momencie sprawiło, że ocena tego trenera spadłą i właściwie wszyscy obecni byli już bardzo nieufni, raczej krytycznie do niego nastawieni. Byliśmy świadomi zamierzonej przez prowadzącego autoironii, ale słowa były dosłownie potraktowane i pierwsze wrażenie było złe.
To jak trener biznesu będzie w stanie sprzedać się uczestnikom szkolenia będzie decydować o jego potencjalnym sukcesie. Nie wystarczy być dobrym specjalistom w danej dziedzinie, ale liczy się również to jak inni będą nas odbierać i czy będziemy w stanie sprzedać naszą wiedzę. Każde słowo, każdy gest, to jak wyglądamy oraz jak się zachowujemy ma wpływ na skuteczność trenera oraz powodzenie projektu. Dlatego właśnie te poszczególne aspekty są liczne i czasami może się okazać, że zgranie tego wszystkiego nie będzie proste.
Można się zastanowić jak powinna wyglądać sylwetka idealnego trenera biznesu. Na pewno musi przygotowywać szkolenia tak, że potem będzie w stanie je realizować. liczą się różne kwestie i dążenie do osiągnięcia odpowiednich efektów w zakresie tej tematyki, która dla nas będzie najważniejsza.
Diagnoza potrzeb to klucz do sukcesu w pracy z różnymi osobami. Dobry trener biznesu musi tak zorganizować swoją pracę, że będzie ona podobna do tego jak studiuje się mapę przed wyjazdem. Dobry trener wie jaką drogą podąży i kiedy się w konkretnym miejscu pojawi. Musi to być doskonały specjalista, który w swojej branży będzie dobrze przygotowany i będzie pomagał uczestnikom szkoleń wdrażać zdobytą wiedzę w codzienne życie.
Umiejętności praktyczne wygląda na to, że są szczególnie ważne. Liczą się kompetencje i rzeczowe pokazanie klientom co można im zaproponować. Trzeba również ukazać te relacje między kosztami jakie będzie się podnosić, by w ogóle udało się wypracować jakiś zysk.